Czy to naprawdę koniec Influencerów?

Jeśli masz już dość niekończących się sponsorowanych postów na swoim kanale na Instagramie, nadmiaru młodych atrakcyjnych białych ludzi, którzy mają na sobie marki, których nigdy tak naprawdę nie nosili na YouTube, mamy złe wieści. Wpływy dopiero się zaczynają.

Może to zaskakuje. Ludzie pewnie przewidują śmierć osoby wpływającej od momentu pojawienia się na ekranie telefonu, powołując się na fałszywych obserwujących lub brak autentyczności. To się nie stało. Tlą się, szukają nowych platform, nowych sposobów komunikowania się z odbiorcami i nowych sposobów tworzenia budżetów marketingowych dużych marek.

„To dopiero początek”, mówi Brittany Hennessy, współzałożycielka firmy Carbon i autorka Influencer: Budowanie osobistej marki w dobie mediów społecznościowych. „[Influencer marketing] to zasadniczo cyfrowa wersja pantoflowa”. W miarę jak nowe platformy społecznościowe wypierają stare media, a ludzie szukają inspiracji i informacji, marki szukają nowych sposobów na dotarcie do klientów. „Wpływowi będą coraz lepsi w tworzeniu angażujących treści, a marki będą wydawać więcej pieniędzy niż kiedykolwiek wcześniej”.

To, że wpływy wzrosły wraz z upadkiem druku, to nie przypadek. Marki zawsze potrzebowały sposobu na narażenie ciebie, konsumenta, na ubrania. W czasach, gdy błyszczące magazyny były jedynym sposobem, aby być na bieżąco z trendami, polegało to na delikatnym tańcu, w którym marki płaciły za przestrzeń reklamową, a redaktorzy mody nadawali pierwszeństwo swoim ubraniom w sesjach zdjęciowych. Teraz płacą wpływowym za noszenie ubrań i publikowanie zdjęć na Instagramie. Znacznie ładniejsza relacja po obu stronach kurtyny.

Marki lubią też osoby wpływowe, ponieważ łatwiej jest zobaczyć, gdzie idą ich pieniądze. „Zazwyczaj chcą, aby ich marketing przyniósł sprzedaż”, mówi Amy Odell, były redaktor Cosmopolitan.com i publicysta Business of Fashion. Zawsze trudno było stwierdzić, czy reklama przed magazynem doprowadziła do sprzedaży w sklepie. „Ale o wiele łatwiej jest śledzić sprzedaż influencerów, ponieważ mogą oni korzystać z [linków umożliwiających śledzenie] i podobnych rzeczy.”

To też działa. Według badań firmy Klear zajmującej się analizą społeczną, 96 procent amerykańskich marek modowych ma program marketingu wpływowego, a sektor pomógł w zwiększeniu wzrostu dla takich marek zegarków, jak Daniel Wellington i nadmiar szybkich marek odzieżowych, od Boohoo po I Saw It Po pierwsze, które wprowadzają nowe kolekcje za pośrednictwem znanych artystów.

Chociaż istnieje garstka dużych wpływowych mężczyzn, rynek jako całość ma niski poziom chromosomów Y. Według Kleara ponad 80 procent postów na Instagramie oznaczonych #ad w 2017 r. Zostało opublikowanych przez kobiety. (I, podobnie jak wszystko w modzie, najbardziej wpływowi są głównie młodzi, szczupli i biali). Liczba sponsorowanych postów również wzrosła o 198 procent od 2016 do 2017 roku, ponieważ mniejsze marki podążały tam, gdzie prowadzili duzi chłopcy.

Można to częściowo przypisać nowym przepisom Federalnej Komisji Handlu (FTC), które wymagały nowego poziomu przejrzystości. Od września 2017 r. FTC wymaga, aby wszystkie opłacone posty były wyraźnie oznaczone (najczęściej za pomocą #ad lub #sponsorowane). Jednocześnie Instagram wprowadził funkcję „Płatne partnerstwo”, która wyraźnie oznacza wszelkie komercyjne podłączenia.

Niektórzy uważali, że zaszkodzi to rynkowi influencerów – przynajmniej częściowo na pierwszy rzut oka atrakcyjnością marek jest to, że płatne posty były często nie do odróżnienia od codziennych treści influencera. Ale wydaje się, że może być odwrotnie. „Ich publiczność jest świadoma [za opłacane posty]”, mówi Odell. „Ludzie chcą przejrzystości, ale nie sądzę, żeby im to przeszkadzało, ponieważ chcą konsumować te treści i nie mogą ich mieć, jeśli dana osoba nie otrzyma takich sponsorów”. To kolejna wielka zmiana w stosunku do sposobu działania starych mediów i jeszcze jeden powód, dla którego marki podwoją budżety swoich wpływowych osób.

Niektórzy nie całkiem wpływowi posunęli się nawet do fałszywych relacji partnerskich w celu ulepszenia swoich profili. „Zwykli ludzie twierdzą na Instagramie, że mają umowy o marce z uznanymi firmami, które nie istnieją” – mówi Chris Stokel-Walker, dziennikarz i autor nadchodzącej książki na YouTube. „Nie możesz ufać, czy osoba wpływowa ma lub nie ma związku z marką – a jeśli tak, nie możesz powiedzieć, czy szykują to, bo im się podoba, czy dlatego, że pieniądze były dobre”.

Pomijając te podróbki, osoby wpływające są najbardziej cenione dla marek, ponieważ mają aureolę autentyczności, nawet gdy zarabia się za coś promującego. Nikt nie myśli, że George Clooney faktycznie pije Nespresso. Ale może ta osoba zarabiająca na Instagramie, która wydaje się taka jak ty, jest tak wielkim fanem niektórych marek zegarków Scandi, jak sugerują ich zdjęcia.

Jak to ujął Stokel-Walker, to, co odróżnia „wpływowego” od kogoś, kto ma wielu obserwujących, to „osobiste połączenie”. Ponieważ masz widok na ich (rzekomo) prawdziwe życie, czujesz się bliżej wpływowej osoby niż tradycyjna celebrytka. „Wygląda na to, że osoby wpływowe to twoi przyjaciele. I częściej kupujesz produkty na podstawie rekomendacji znajomych ”.

Wszystko to oznacza, że ​​w 2019 r. Można oczekiwać, że osoby wpływowe staną się jeszcze bardziej rozpowszechnione. Zwłaszcza, że ​​marki przeznaczają mniej pieniędzy na wielkie marki, zamiast tego rozprowadzają je wśród wielu mikro-influencerów (tych, którzy obserwują dziesiątki tysięcy, a nie miliony). „Niektórzy mogą sprzedawać więcej produktów niż główna gwiazda”, mówi Odell, wyróżniając Arielle Charnas, która wykorzystała swojego bloga Something Navy do najlepiej sprzedającej się kolekcji w Nordstrom. „Ona nie jest Beyoncé, ale naprawdę sprzedaje produkt”.

Wyrównanie koła to wzrost liczby platform analitycznych. Biorą mętny świat obserwatorów, które często są wyciskane przy użyciu fałszywych profili, i przekształcają je w łatwo przyswajalne dane, na które wpływowi mają najbardziej zaangażowani odbiorcy, aby marki mogły szybko dowiedzieć się, gdzie najlepiej wydać swoje pieniądze. To zaufanie zachęca marki do inwestowania większej ilości gotówki, co oznacza więcej pieniędzy na wsparcie jeszcze większej puli wpływowych.

„Ponieważ liczba osób blokujących reklamy stale rośnie, marki potrzebują bezpośredniego kontaktu z docelowym konsumentem”, mówi Hennessy. „Wpływowi to sposób na dotarcie do kogoś, kto może być naprawdę zainteresowany zakupem produktu lub usługi marki w sposób, który rezonuje z nimi i nie krzyczy„ reklama ”.

Wszystko to oznacza, że ​​Twoje media społecznościowe będą jeszcze bardziej zagracone atrakcyjnymi ludźmi, którzy twierdzą, że kochają produkty, których nigdy nie używali w prawdziwym życiu, pozując niezręcznie przed zabytkami narodowymi i udając, że są zaskoczeni zdjęciami zaręczynowymi zarejestrowanymi przez zatrudnili profesjonalnego fotografa. Ale na plus, jeśli masz ochotę na pęknięcie, jest w nich złoto, które lubi.

„Generacja Z to pierwsza generacja, która nie zna życia przed internetem” – mówi Hennessy. „Oglądają YouTube tak, jak starsze pokolenia oglądają telewizję, a jeśli chcesz do nich dotrzeć, musisz to zrobić poprzez marketing influencerów. Jeśli chcesz wiedzieć, jak ważni mogą stać się wpływowi, popatrz na nastolatki zarabiające miliony dolarów na YouTube. Oni dopiero zaczynają. ”

Podsumowanie

„Trudno sobie wyobrazić, że odejdzie, ale wiem, że dla influencerów jest również trudniej. Stanie się wpływowym graczem na najwyższym poziomie przypomina w tym momencie celebrytę z listy „A”. To jest naprawdę trudne. Ale rynek mikro-wpływowy rozwija się w tej chwili. Być może jesteśmy w bańce, ale nie wiem, czy powiedziałbym, że jest szczytowy ”. – Amy Odell

„W 2019 r. Facebook naprawdę zacznie naciskać na IGTV jako konkurenta na YouTube, co oznacza, że znacznie większy nacisk zostanie położony na wideo. Wciąż istnieje tak wiele marek i całych branż, które nie uczestniczą w marketingu wpływowym. Zobaczymy, jak niektórzy zanurzą palce w wodzie w 2019 r., A inni zanurzą się. ” – Bretania Hennessy

„W 2019 r. Rynek influencerów prawdopodobnie będzie jeszcze większy niż w ubiegłym roku. Odnotowano stały wpływ siły wpływających na rynek dla konsumentów, w dużej mierze dzięki powiązaniu, które leży u podstaw relacji wpływowych / odbiorców ”. – Chris Stokel-Walker

Przewiń do góry